Mesel

The Medusa Touch (1978)

"Bir anıt mezar dikmek için önce 1 milyon kurban seçmelisin"





Kotasyon
...

"İddia makamı, sanığın "Kraliyet savaş müzesini yıktım" demesine haddinden çok önem eriyor. "Niye?" diye soruyor sanık, "Resmi cinayetlere övgü koleksiyonuna öküz gibi baksınlar diye gönderiyoruz=" Suç mu bu? Şu mahkeme salonuna bakın. Sözde medeniyiz değil mi? Ama yine de masum çocukları acı, sakatlanma, ölüm ve korku dolu odalara tıkıştırıp şöyel diyoruz: "Bakın çocuklar. Britanya'yı 'büyük' yapan budur." Peki bu grotesk tımarhanelerin neresinde bulacağız silah üreticilerinin çerçevelenmiş çek defterlerini? Büyükbabanın takma bacağıyla adi kalite, hastalıklı madalyasını? Kendi adıma, ben de sanıkla hemfikirim. Eğer nasıl yapılacağını bilseydim, ben de lanet yeri yedi kat göğe kadar patladırdırm. Hatırlayın. Hafızam beni yanıltmıyorsa, iddia makamı şunu demişti: "Eğer bir adam kanlı askeri geçmişimize karşı bu kadar öfkeli ve sert olabiliyorsa, neler yapmaz ki?" Jürideki bayanlar baylar, size söylüyorum: Sanık böyle bir hadiseyi yapabilecek yeterlilikte değildir. Ne bomda, ne tehdit, ne de komplo var. Siz, ben iddia makamı bunu biliyor. Yargıç da biliyor. Burada yargılanması gereken sanık değil, bu aptal düzendir. Koca bir nesli savaş adına doğranmaya sevinçle gönderen ve Lovelass gibi tanrısız bir aptalı haykırdığı sözler yüzünden büyük bir küstahlıkla buraya yargılanmaya çağırma cüreti gösteren bu aptal düzendir. Ortada suç falan yok. Bu sebepten ötürü ceza da olamaz."

- Aslında iyi bir noktaya temas etti ama McKinley bunları ifade etmek için yanlış adamdı. Üstelik bu şekilde jürinin aklını çeldi ve ilamı alıp mahkumiyeti ilan etti.

"Düzene şiddetle saldırma amacı taşıdığınız benim için yeterince açık bir olgu. Buna uygun tek ceza, toplumdan dışlanmanızdır. Bu sebepten ötürü sizi 9 yıl hapse mahkum ediyorum. Götürün."

- Daha sonra ne oldu tahmin edeyim mi? Morlar ona bakarken yargıcın beti benzi attı.

- Aynen öyel oldu. Hemen.

- ...Ve yargıca bir şey oldu.

- Davadan bir saat sonra odasında... Kalp krizinden öldü. Adli tıp, suratındaki korku dolu ifadeye hiç bir açıklama getiremedi.

Zaman:

60'lı yıllar olmalı. VHS kasetlerinin kullanıldığı bir dönem. Televizyon renkli.

Mekan:

Londra,

Minster Cathedrali'i görünüyor.

Latimer Garden 27 numara - Müfettiş Brunel'in ikametgah adresi.

Anahtar kelime: 

Viski

Güzeller güzeli:

Lee Remick

Peşinden gidilesi:

Richard Burton, Lino Ventura

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.